2014/03/30

Last but not least prom

Heippa vaan,

Terkkuja täältä aurinkoisesta Amerikasta! Tänään siis vietettiin 30 asteen hellepäivää ja ei menny pitkään kun alko jo rusketusta tulla pintaan. Eli siis toivottavasti tässä tulee varaslähtö rusketukseen, kun en muuten niin nopeesti rusketu. Perjantaina oli meiän oman koulun promi, joka oli paras kokemus täällä tähän mennessä! Viideltä illalla mentiin ottamaan eka kuvia down towniin ja sitten mentiin syömään. Seitsemästä kymmeneen oli promi, jossa tanssittiin ittemme rätti väsyneiksi. Meno jatkui sen jälkeen keilauksessa yheltätoista ja loppu yheltä aamuyöllä, jonka jälkeen suunnattiin koululle, ja meillä oli kaikenlaisia kisoja. Koululta lähettiin kolmelta yöllä kaverille, jolla oli bonfire, jossa paisettiin nakkeja, hotdoggeja ja vaahtokarkkeja. Kotona olin vihdoin viideltä seuraavana aamuna, mutta oli todellakin sen arvosta!! Jokatapauksessa kun tulin kotiin niin pikkuveli oli kaverin kanssa päättäny nukahtaa mun huoneen lattialle pleikka päälle. Siitä sitten sängyn metsästykseen ja mukavasti nukuin Baylorin sängyssä, koska hän oli nukkumassa mummin kanssa. 
Mun osalta softball on ohi kun en oikeen päässy pelaamaan, niin en jaksanu vaan vaihtopenkillä istua eli keskityn nyt vaan yleisurheiluun. Meillä onkin kisat joka viikko ja ens tiistaina on yhdet. Mun lajit on siis pituushyppy ja sitten 100m tai 200m viesti. Torstaina ollaan lähössä koulun FCCLA ryhmän kanssa Oklahoma Cityyn muutamaks päiväks. Eli ens viikolla tiedossa kahen päivän koulupäivä.. Sounds great! Muutenkin on enään jäljellä 30 päivää koulua!! Wuhuu :)




Rosa
 

2014/03/21

Springbreak

Moi,
Viikot täällä menee niin hurjan nopeesti, etten ees muista tulla tänne kirjottamaan mitään. 71 päivää siihen, että lähen täältä kotiin. Tuntuu niin oudolta! Yritän muistaa mitä viime viikkoina on tapahtunu, kauheesti ei kyl mieleen tuu, vaikka paljon onkin tapahtunu. Oltiin siis siellä state turnauksessa ja hävittiin meiän eka peli, niin sijoituttiin 5-8, kun noita sijoja ei pelattu loppuun.
Viime viikkona oli ekat yleisurheilu kisat ja ne meni ihan hyvin meiän koulun osalta. Tietenkään kukaan ei osannu odottaa sellasta 30 asteen hellepäivää keskellä maaliskuuta, niin kotiin palattiin kaikki punasina kun tomaatit. Seuraavana päivänä ei kyllä sillä naamalla kouluun menty niin jäin kotiin. Koulussa jotkut kyseli, että missä mä oon, niin host isä heitti vitsiä, että näytin ihan lobsterilta( punainen hummeri), joka oli valitettavsti totta. Siitä kuitenkin selvittiin hyvin juuri perjantaiksi, kun menin Dillonin kanssa niiden promiin. Dillon on siis eri koulussa kun mä, niin viikon päästä on sitten vuorossa mun omat prom tanssit!
Tiistaina lähettiin perheen kaa Bransoniin, Missourin osavaltioon, joka on ns. lomakaupunki. Tiistaina mentiin kattomaan hevosshowta, jossa ne teki shown hevosten ja muiden eläinten kanssa ja samalla kun katottiin sitä, niin syötiin iso ateria. Keskiviikkona iski sitten ihan kauheen jäätävä ilma, ja oltiin menossa isoon huvipuistoon (silver dollar city). Mukaan tarttu kaupasta sitte hanskat ja pipot. Oli kuitenkin tosi hauskaa kun se huvipuisto oli tosi iso ja siel oli isoja laitteita paljon. Torstaina sää vaihtu sinne plussan puollelle, 25 astetta mittarissa, niin suunnattiin taas ostoksille vuorostaan shortseja metsästämään. Käytiin myös minigolffaamassa ja ajamassa mikroautoja.







Rosa

2014/03/06

State tournanent

Moikka kaikille,
Kirjottelen nyt puhelimen kautta, kun ollaan Oklahoma cityssä pelaamassa korista! Yritän nyt selittää miks joka suunnasta tuppaa tätä korishuumaa! Pelattiin kaudella siis A1 sarjassa Oklahomassa, johon kuuluu 96 jengiä. Ei pelata kaikkia jengejä vastaan kauden aikana, mutta kauden lopuks on play offit, johon jokanen jengi osallistuu. Pitää voittaa 3 turnausta (district, regional, area) jotta pääsee state turnaukseen, johon pääsee 8 jengiä koko osavaltiosta.
Meiän kylän tytöt on päässy stateen vain kerran, viimeeksi 22 vuotta sitte. Tänä vuonna meillä oli tosi hyvä ryhmä pelaajia ja tietty muutama vaihtari suomesta;) Ja en olis ikinä uskonu, että me oikeesti taisteltiin ittemme tänne finaaleihin. Ollaan nyt parhaillaan hotellihuoneessa lähössä harkkoihin. Illalla pelataan klo 8.30 eli suomen aikaan 4.30 perjantai aamuyöllä. Jos haluaa seurata meiän peliä niin sen näkee suorana netistä www.coxhshub.com.
Eilen ku lähettiin niin meitä oli saattamassa koko kylä ja kaikilla oli kylttejä! Bussin edessä kulki paloauto ja kaks poliisiautoo sireenit päällä! Video siitä löytyy facebookista:)