2013/09/30

Running around

Hi everybody,
Viikot vierähtää ja oon ollu täällä nyt 5 viikkoa. Viimeviikolla liikkasali oli kiinni, joten me juostiin treeneissä ympäri football kenttää, joka ei siinä kuumuudessa ollut yhtään kivaa.. Kilian oli meillä yhtenä iltana käymässä ja oltiin myös mun kirkon youth groupissa. Tällä viikolla ois tarkotuksena mennä tsekkaamaan Kilianin kirkko!

Oltiin tiistaina käymässä Arkansas-Oklahoma Fair:issa, joka on niikun tivoli! Käytiin mun veljien kaa, joissain laitteissa. Syötiin myös siellä ja mä kävin ostamassa mulle lihavartaan. Sanoin nuorelle miehelle kojussa, et tilaisin sen ja se kysy multa, et oonko varma, et haluun tilata sen. Kysyin, et onks se pahaa. Sitte se vaan nauro mulle ja anto mulle sen lihavartaan ja sit kysyin siltä, et saisinks myös limun ja mitä se maksaa. Sitten tää nuori ''komea'' mies sano et ''you get it free'' ja vinkkas mulle silmää. Kerroin mun hostmamalle tästä ja mun perhe vitsaili, et mun pitäis mennä kiertelee kaikki kojut ja hakee ilmaset limut niillekki.

Torstaina Rosa ja Emilie tuli meille leipoo cookieita. Leivottiin pakkauksesta 48, keksii ja kun ne lähti, niit oli jäljellä enään 8. Heheh.. Meillä oli torstaina huume testi, mikä ei ollu mitenkään miellyttävä kokemus tehä se koulussa! Mun tietääkseni ketään ei todettu käyttävän. Perjantaina oli jefupeli ja voitettiin 81-32. Go Arkoma!! Meil ei myöskään ollu perjantaina kun pari tuntia koulua, koska vedet pantiin poikki koulusta. Kelpas mulle.

Lauantaina käytiin mun momin ja naapurin tädin kaa Fort Smithin museossa. Fort Smith on ennen ollu rajakaupunki joen varrella, jossa on sodittu, niin se museo kerto siitä. Oltiin myös shoppailemassa ja syömässä. Illalla mentiin Rosan kanssa kirkkoon pelaamaan korista. Sunnuntaina oli kirkkoa ja asennettiin meiän pihalle koristeline, niin voidaan veljen kaa heitellä! 


 Cade ja Baylor
 Bball

Rosa

2013/09/23

State Line rd

Hello,

Toivottavasti tykkäsitte viime viikkosesta videosta. Tanskalainen vaihtari Emilie teki samantapasen videon, niin sen voi käydä katsomassa täältä: My day in Arkoma .  Tiistaina oli hostveljen football peli, joka taidettiin hävitä aika reippaasti. Keskiviikkona jälleen Youth Group, jossa oon nyt saanut lisää uusia kavereita! Torstaina vietettiin momin synttäriä ja ostin momille korvakorut lahjaks, joista tuli sen lempparit :) Perjantaina käytiin ostamassa meille koristeline pihalle, niin voidaan pikkuveljen kanssa harjotella tulevaa kautta varten. Lauantaina oltiin Rosan ja coachin kanssa Oklahoma Cityssä pelaamassa turnauksessa sellasessa kootussa joukkueessa. Pelaajat oli mukavia ja samantasosia kun me, mutta valmentaja oli ihan omaa luokkaansa, niin tultiin sitten jo lauantaina illalla pois, kun tarkotuksena oli pelata sunnuntainakin. Sunnuntaina meillä oli kirkossa illallinen ja kaikki toi jotain syötävää sinne ja kyllä maistu! Mä vein suomalaista suklaata, joka maistu kaikille!! 

Täällä alkaa elämä asettumaan paikoilleen ja pakko sanoa, ettei vielä ainakaan oo yhtään ikävä Suomeen! Tykkään mun perheestä niin paljon ja kavereista täällä. Ja toisaalta onhan mulla täällä pala suomea mukana. Oklahomassa puhutaan paljon slangia, niin on välillä vaikeeta ymmärtää, mitä ihmiset sanoo. Ollaan rakentamassa uutta taloa, mihin muutetaan joulun aikoihin, niin ollaan käyty paljon kaupoissa kattomassa kaikkea pintaa lattiasta kattoon. Must on hassua, kun välillä päätetään viidessä minutissa, mikä parketti tulee olemaan meiän uudessa talossa, kun suomessa oon tottunu siihen, että meiän perheessä mietitään uutta parkettia viikko tolkulla. Hahah.. Sää alkaa vähitellen viilenemään, tänään oli ainoastaan 29 astetta. Hassuu on se, ettei enään kuumuus tunnu niin pahasti, kun aina ennen oon sulanu 30 asteeseen. 

Koitin miettiä muutamia asioita täällä mistä tykkään ja en tykkää:
+ruoka, etenkin Arby's on lemppari fast food
+koulu, helppoa ja hauskaa
+perhe ja kaverit!
+koris, vaikka onkin erilaista täällä kun suomessa
-liikaa telkkarikanavia
-paljon draamaa
-kaupasta ei saa hyvää leipää
-meillä ei oo uima-allasta (huom liina, en siis ole mitenkään erityisen ruskea, koska ulos kuolee, jos yrittää ottaa aurinkoa ilman allasta)

Rosalla on ;)
Pikkuveli päätti ottaa rennosti maalikaupassa
Ajettiin coachin autolla Oklahoma Cityyn
 Momin synttärikakku

Rosa


2013/09/17

Day in Arkoma


 Moikka,

Lähiaikoina on ollut niin paljon kiirettä, etten oo ehtiny kirjottaa. Viime viikolla oltiin Keotassa kattomassa pikkuveljen peliä ja ne voitti 24-12. FCCLA pool party oli Cashin huikeessa talossa, jossa oli iso allas ja liukumäki ja hyppylauta. Syötiin Rosan kanssa kolme hodaria molemmat, kun ne oli niin tajuttoman hyviä.. :D Tein perjantain koulupäivästä videon. Perjantaisin kaikki football pojat pukeutuu pelipaitoihin, kun on niiden peli. Lauantaina oltiin Kilianin kaa vaihtaritapaamisessa luonnonpuistossa, johon ajettiin noin tunti. Sunnuntaina meillä oli Baby Shower ja ihmiset toi lahjoja uudelle tulevalle vauvalle. Enään kuukaus niin mulle syntyy kolmas pikkuveli! Käytiin myös Abbyn kanssa Braumsissa, josta saa parempaa jätskiä kun Suomesta!! Eli yks mun lempparipaikoista;) Eilinen maanantai oli vapaa ja oltiin Rosan ja Emilien kanssa mallissa shoppailemassa ja leffassa. Huomenna on taas Youth Group, torstaina hostmomin synttäri ja viikonloppuna mennään koulun tyttöjen kanssa Kalynille yöks.

 Kilianin idea..
 German boy Kilian
 Baby Shower
 Presents

Rosa

2013/09/08

Mustangs

Moi,

Huomenna tulee täyteen kaks viikkoa täällä ja se on ollu ihan mahtavaa aikaa! Tääl on niin paljon ohjelmaa joka päivä, ettei sitä ees huomaa kui nopeesti viikot menee. Säät on ollu ihan loistavat, ehkä vähän liiankin kun joka päivä on ollu 35-40 astetta lämmintä. Aluks se tuntu ihan hirveeltä olla ulkona, mut nyt siihen on tottunu. .

Mun koulupäivä kestää kaheksasta kolmeen. Mom heittää mut aamulla kouluun, mut iltapäivällä tuun Rosan kaa koulubussilla kotiin. Me ajetaan koululle n. 8min, mut koulubussilla takas tulo kestää n. 25 min, koska se kiertelee ympäri Arkomaa. 

 Täs on suurinpiirtein kaikki meiän kaveriporukasta täällä
 Oltiin keilaamssa Kelsin synttärinä

Kuluneella viikolla oon käyny kattomassa softball peliä, football peliä ja käyny Youth Groupissa. Football pelit on täällä tosi iso juttu ja siel on koko kylä kattomassa meiän high schoolin poikia. Softball on tytöille taarkotettu baseballin tapanen laji. Olisin halunnu kokeilla sitä, mut päätin kuitenki treenata nyt korista, koska ulkona on mulle liian kuuma pelata. Youth Group on nuorille tarkotettu ryhmä kirkossa, jossa me pelataan korista ja lentopalloo ja syödään snackii ja sit puhutaan uskonnosta. Me kokoonnutaan aina keskiviikko iltasin ja siel on tosi paljon mun kavereita ja oon tutustunu uusiin ihmisiin. Kirkko on täällä ihan erilaista kun Suomessa ja käyn Youth Groupin lisäks sunnuntai aamusin ja iltasin kirkossa.

Rosa, Kalyn, minä, Emilie (vaihtari Tanskasta)
 
 Kalyn ja mä football pelissä
Cheerleaderit

Ens viikolla olis tiedossa koulukuvaus, mun veljen football peli, FCCLA pool party, korista ja sitten high schoolin football game. Kirjottelen seuraavaks ens viikonloppuna.

Rosa