2013/11/19

Homecoming

Hello,
En oo päässy vähään aikaan postaamaan tänne, kun on ollu kaikkenlaista menoa kokoajan. Toissaviikko vierähti homecomingin parissa. Homecoming on tapahtuma, joka liittyy amerikkalaiseen footballiin. Sitä vietetään vähän eri tavoin eri osavaltioissa, mutta täällä Oklahomassa meillä oli torstai iltana paraati/kulkue, jossa oli erilaisia lavoja koristeltuna, paloautoja yms. Mut ja Rosa äänestettiin Courtiin, joka tarkoitti 8 tyttöä ja 8 poikaa koulusta, jotka pääsi ''esiintymään''. Meillä tytöillä oli avoautot paraatissa, jossa me istuttiin ja heitettiin karkkia kaikille teillä oleville katsojille. Ajettiin siis muutama maili koululta football kentälle ja siellä meillä oli tapahtuma, jossa pelaajia ja faneja prepattiin cheerleadereiden tansseilla ja fudiskapteenin puheella perjantain peliä varten. Perjantaina oli itse homecoming, jossa meidät kaikki parit esiteltiin yleisölle (kerrottiin harrastuksista ja tulevaisuuden suunnitelmista) ja kruunattiin kuningatar ja football kuningas. Me voitettiin peli ja sen jälkeen meillä oli disco.
Sain vihdoin mun drivers permitin, joka tarkoittaa, että voin ajaa mun ajo-open kanssa nyt. Pitää vaan tehä pari tehtävää, niin pääsen rattiin! Täällä alkaa olemaan jo kylmä, lämpötilat pyörii noin 5-15 asteen välillä, vaikka sunnuntaina saatiinkin nauttia 25 asteesta..? Ensi viikolla on viikon thanksgiving loma, jonka jälkeen alkaa ekat korispelit! Saan pelata #10.
 Tehtiin meiä FCCLA ryhmän kanssa monopoli lava football pelaajista


Firetruck (baylor rakastaa näitä)
 Joukkueen kapteeni Austin pitää puhetta

Vasemmalta Taylor, Rosa O, Rosa N, Austin (meiän parit)
 
 Senioreiden piti laittaa valkoset mekot

 Miss Brazil


 Baylor
Homecoming Court


King and Queen
Basketball team

Rosa

2013/11/02

Last weeks

Hi,

Muutama viikko vierähti tässä niin nopeesti, etten ehtiny tulla tänne blogin puolelle. Syksy alkaa tulee ja puut vaihtaa väriä. Joinain päivinä meillä on vielä yli 20 astetta ja toisina se tippuu sinne 10-15 paikkeille. Mun täytyy kohta mennä talvitakkia ostamaan. Pelattiin kuluneiden kahen viikon aikana 4 harkkamatsia, jotka meni ihan hyvin! Meiän joukkue on tosi hyvä, niin tullaan varmasti kaudellakin voittamaan aika lailla kaikki pelit. Koulu sujuu muuten ihan hyvin, mutta luetaan Dracula kirjaa, joka on vaikeeta, eikä oikeen kiinnosta mua.. Meiän uus talo valmistuu huimaa vauhtia ja enää on noin kuukaus, kun muutetaan sinne. Täällä syödään paljon meksikolaista ruokaa, kuten tortilloja ja tacoja ja alkaa vähitellen tuntumaan, että ne kaikki tulee jo korvista ulos!

Meillä oli viime torstaina halloween täällä ja pukeuduttiin kouluun. Mulla ei ollu oikeen mitään asustetta ja en ehtiny käydä kaupassa niin pukeuduin vaan enkeliks laittamalla valkosen mekon ja värväsin lahjanarusta sellasen ''seppeleen''.. hehe.. Torstai illalla me pidettiin nuorten kanssa kirkossa lapsille sellanen halloween tapahtuma, jossa oli erillaisia pelejä, kuten koriksen heittoa, keilausta, fudiksen heittoa reikää, ongintaa, kakkukävelyä sun muuta. Pelaamalla niitä pelejä lapset sai karkkia. Se oli tosi hauskaa!

Pekaanipähkinät alkaa tippumaan puista ja ollaan käyty keräämässä niitä mun host äidin kanssa puusta. Ne on tosi hyviä! Ja maksaa kaupassa paljon! Saataisiin ihan hyvät rahat myymällä niitä, mut päätettiin laittaa ne omaan suuhun ja leipoo niistä kaikkee. 

Ens viikolla on vihdoin ja viimein ootettu homecoming!! Meillä on torstaina illalla homecoming paraati. Mulla ja rosalla on on punanen avoauto, jossa me kuljetaan se paraati. Perjantaina on itse homecoming kuninkaan ja kuningattaren kruunaus, football peli ja homecoming tanssit. Ootan jo innolla laittaa se valkonen prinsessa mekko päälle ja timanttikorut. 

 Pekaanipähkinöitä kuorissa
 Äiti rikkoo, mä kerään pähkinän sisällön
 Naminami
 Mun seniorikuva
 Emilie ja minä
 Shaleya, Kalyn, Emilie, Minä ja Haylee
 Marilyn Monroe, Baseball pelaaja, Angel
 Arkoma girls

Rosa