2014/06/07

Viimeistä kertaa

Moikka,
Sunnuntaina tämä tyttö kotiutui niin ilosin kun surullisin mielin. Kauhea ikävä jäi mun ihanaa perhettä, mutta oli se mukava tulla tänne ja nähä ne kaikki rakkaat täällä Suomessa. Jet lagista on nyt toivuttu ja oon jo ehyinyt käydä kesätöissä ja nauttimassa 18 vuotiaan vapauksista.
Vielä aattelin kirjottaa viimeisen viikon tapahtumista siellä jenkeissä. Lauantaina oli vielä viimeiset softball pelit, jossa oli teemana aikuiset vastaan lapset. Tiukka peli oli ja aikuiset sitten voittivat 10-9. Sen jälkeen pidettiin meillä kotona bonfire kavereille ja tuli hyvästeltyä kaikki. Maanantaina käytiin kattomassa Rodeo Parade, jossa oli sadoittain heppoja ja sitten tietty niitä poliisiautoja sun muita kulkemassa jonossa kadulla. Illalla mentiin sitten sinne Rodeoon, joka oli tosi ainutlaatuinen kokemus. Siellä oli tietty sitä kuuluisaa bullride, missä se ratsastaja yritti pysyä 8 sekuntia härän selässä. Vain muutama ratsastaja kahestakymmenestä pystyi pysymään sen ajan. Siellä kilpailtiin kaikkea muutakin kuten lassolla heitettiin vuohia tai piti taklata nuori lehmä. Mun suosikki laji oli sellainen jossa pienet lapset noin 4v. laitettiin lampaan selkään ja ne tarras siitä kiinni ja katottiin että kenen lammas juoksi pisimpään niin että ne lapset pysyi kyydissä.
Loppuviikosta käytiin shoppailemassa viime hetken ostoksia ja ajettiin maailman korkeimmalle kukkulalle, joka oli siinä ihan meidän lähellä. Se oli siis yhden jalan pituuden (1ft) päässä siitä, että se laskettais vuoreksi. Sieltä oli kyllä kivat näkymät! Vikana iltana kavereita tuli kylään ja syötiin pizzaa, kotitekoista jäätelöä ja keksikakkua. Pelattiin myös mun lemppari korttipeliä, joka on tosi hauskaa ja kestää pitkään. Sitten valvottiin koko yö ja aamulla oli lähtö viideltä kentälle. Hyvästelyt oli surulliset ja taisi olla, että kaikki itkivät. Lupasin kuitenkin niille, että menisin ensi kesänä moikkaamaan sinne!
Hyvää kesää kaikille!

Rosa

2014/05/09

Graduation

Moi,

Graduation oli aivan uskomaton! Vika päivä koulua js outoo ajatella et ei tuu näkee monia ihmisiä enää koskaan. Mut tää oli todellaki unohtumaton päätös kaikelle :)

Love, Rosa

2014/05/08

Time flies

Heippa,
Enään 1 päivä jäljellä graduationiin. Muistan vielä kun tultiin ekana päivänä kouluun ja saatiin tietää, että ollaan senioreita. Halusin valmistua täältä, koska joka vaihtari ei pääse kokemaan sitä. Enkun ope laski päiviä graduationiin ja tuntuu että siitä on niin vähän aikaa, kun siellä luki "100 days".
Sitä ei osais kuvitella, et yks vuos voi mennä näin nopeesti ja samalla sisältää muistoja melkein yhtä paljon kun koko elämän ajalta. "Exchange is not a year in a life, it's a life in a year". 23 päivää niin saavun täältä Suomeen!
Muutama viikko sitten mentiin kattomaan amerikkalaista rallia, jossa siis autot ajaa ympyrää. Melu oli tosi kova ja se kantautuukin meiän taloon joka lauantai. Ajettiin myös kattomaan University of Arkansas Razorbacks  red and white peliä, jossa jenkkifudis jengi oli jaettu kahteen joukkueeseen ja ne pelas vastakkain. Sen jälkeen mentiin kattomaan kahta baseball peliä, josta voitettiin toinen ja hävittiin toinen.
Maanantaina mentiin koulun kanssa Oklahoma Cityyn museoon, jossa kerrottiin siellä olleesta pommituksesta vuonna 1995. Se oli tosi surullista, koska paljon ihmisiä kuoli, kuten kokonainen lastenpäiväkoti.
Eilen pelattiin koulussa tyttöjen jenkkifudis peli, jossa meiät oli jaettu kahteen jengiin. Se oli hauskaa, mutta synty tappelua jengien välillä ja taklattiin toisia ja vedettiin paidasta. Sormi turvonnu, selkä jumissa ja polvet mustelmilla. Meiän joukkue valitettavasti hävis 20-28 jatkoajalla, mutta hauskaa oli. Meil oli myös sport banquet, jossa palkittiin urheilijoita joka lajista meiän koulussa. Koriksessa sain 6-miehen palkinnon. Oltiin viimeviikolla yötä koristyttöjen kanssa jumppasalissa ja pelattiin koko yö lentopalloa.

Nähdään pian,

Rosa

2014/04/16

Somebunny loves me

Moi,
Pääsiäinen koittaa pian ja ollaan valmistautukki siihen koristelemalla taloa munilla ja pupuilla. Käytiin viime lauantaina Arkoman pääsiäismuna metsästyksessä, joka järjestettiin puistossa. Siellä on iso ruohikkoalue, johon oli laitettu muovisia munia joka puolelle ja niitä oli yhteensä 10 000. Muovisten munien sisällä oli joko karkkia tai numerolappu, jolla sai sitten lunastaa palkinnon kun metsästys oli ohi. Kello kymmenen poliisi laitto sireenit soimaan ja kaikki lapset ryntäs poimimaan niitä munia koreihin! Se oli hullun hauskaa, mut kesti vaan noin minuutin kunnes kaikki oli kerätty. En ois uskonu et se meni niin nopeesti, vaik kaikki varottelikin, et pitää olla nopee jos haluu kerätä paljon.
Käytiin perheen kanssa ottamassa muutamat pääsiäisperhepotretit valokuvaamossa. Oon alkanu nyt ajamaan täällä ajo-open kanssa ja se on tosi hauskaa ja helppoa. Täällä kaikki siis ajaa automaattisella niin ei tarvi vääntää sitä keppiä vaan voi keskittyä vaan tiehen. Säikäyteltiin open kanssa muutamia oppilaita, kun ajettiin niitten ohi ja töötättiin kovaa. Ens viikonloppuna meille tulee vieraita syömään pääsiäisenä ja olis myös tarkotuksena mennä kattomaan sitä amerikkalaista rallia, missä ne ajaa ympyrää.

Hyvää pääsiäistä kaikille!
Rosa