2013/08/27

First days

Hello!

Ekat päivät on ollu niin kiireisii, etten oo ehtiny kirjottaa tänne. Matka meni tosi hyvin, nukuttiin suomalaisen tytön kaa yö Chicagossa kolmen italialaisen, yhen saksalaisen ja yhen ruotsalaisen kaa. Käytiin illalla Chicagon keskustassa Navypierillä syömässä. Sunnuntaina kun saavuin tänne, mua oli vastassa mun hostmom, momin poika ja sen perhe, kaks tyttöö mun korisjengistä ja toisen vanhemmat. Niillä oli kädessä kaks kylttii, joissa luki: ''Welcome to Arkoma Rosa!'' ja mun pikkuveli oli tehny kyltin jos luki: ''Hi Rosa, I'm Baylor''. Ne oli ostanu mulle myös neljä ilmapalloo, sydämmen, smilen, sports pallon ja spidermanin, koska Baylor halus antaa mulle sen :D 

Mun huone on tosi ihana ja mul on iso sänky, tv, vaatekkaappi ja oma wc.

Sunnuntaina oli Markin synttärit, niin mun host momin pojan perhe tuli meille syömään kakkua. Käytiin myös kirkossa illalla, joka oli ihan kiva. En oikeen älynny mitään, mitä siel puhuttiin. Käytiin myös momin kanssa ostamassa ruokaa. Me syödään tääl ihan semi terveellisesti, joka on must tosi kiva. Koulussa ruoka on kyl pelkkää pikaruokaa, mut oon nyt ottanu omat eväät mukaan. Opiskelen koulussa matikkaa, köksää, fyssaa, yhteiskuntaoppii ja enkkuu (pakolliset), surviving and thrivingii (siel puhutaan jostain käyttäytymisestä ja luonteista ja miten pitäis toimii eri tilanteissa, jne) ja vikal tunnil mul on korista. Kausi ei oo viel alkanu niin treenataan poikien kaa samassa. 

 Cade vasemmalla ja Baylon oikeella :)

Tykkään tosi paljon meiän koulusta, vaikka se on pieni! Meit vaihtareit on siel yhteensä 6. Mun ja Rosan lisäks siel on tanskalainen tyttö, brasilialainen tyttö ja kaks saksalaista poikaa. 

Eilen ostin mun puhelimen, ja mul on siin whatsapp niin voi kysellä numeroa vaikka fbssä. Käytiin myös parissa vaatekaupassa. Tänään oltiin momin ja sen naapurin kanssa italialaisessa syömässä ja oli tosi hyvää ruokaa. Käytiin myös ostaa mulle pari urheilujuttuu ja se urheilukauppa oli niiku cittarin kokonen eli tosi iso. Perjantaina mennään kattomaan jefupelii ja lauantaina on Kelsien synttärit!

Rosa

2013/08/22

Girls in Arkoma

Moikka kaikki!

Päätin perustaa blogin mun jenkki-vaihtarivuoden ajaks. Sain tiistaina soiton, että tuun viettää mun vuoden Oklahoman osavaltiossa. Se tunne oli jotain ihanuuden ja riemukkuuden väliltä, kun aloin soiton jälkeen juoksemaan ympäri taloa ja kiljumaan... Aika myöhässä tuli tieto, kun on perhettä saanu oottaa jo melkeen vuoden! Mutta lähtö tuli sitäkin nopeemmin eli ens lauantaina!


Mun asuinkaupunki on Arkoma, jonka nimi tulee Oklahoman ja Arkansasin osavaltioiden nimistä, koska se sijaitsee ihan niiden rajassa. Siellä asuu n. 2000 asukasta ja mun koulussa on 90 oppilasta. Vieressä on kuitenkin isompi kaupunki, niin shoppailu ei koidu ongelmaks ;) Mun host perheeseen kuuluu vaan mom, mutta sillä on sukulaisia, jotka sitten usein tulee vierailemaan meillä. Puhuttiin jo momin kanssa ja hän kertoi, että rakastaa kattoo urheilupelejä ja on ihan innoissaan jo mun tulevista korismatseista. Tykätään myös molemmat kokata ja toivotaan, että kokkaus siellä jenkeissä pysyy terveellisenä. Äiti muistuttaa, että pitää vaihtovuoden jälkeen vielä mahtua samaan vanhojenmekkoon XD Melkein mun naapurissa asuu mun hyvä kaveri Rosa ja kävi aika sattuma, että päädyttiin molemmat Arkomaan!

En ois uskonu, että saan pakattua mun kaikki vaatteet mukaan, mutta kyllä se ihan helposti onnistu! Onneks ei talvivaatteita tarvinnu ottaa mukaan, kun kuulemma ei oikeen lunta sada siellä, tai enintään tosi vähän. Tuliaisena mun host momille on marimekkoa ja tietty fazerin suklaata. Onneks noi kaikki ei oo ihan sille, että osa menee varmaan sukulaisille. Itelleni ja Rosalle purkkaa.

Mun lento lähtee launataina kaheksalta aamulla ja kentällä pitää olla jo vähän ennen kuutta. Lennetään muiden vaihtarien kanssa Lontoon kautta Chicagoon. Chicagossa mä joudun nukkumaan yön hotellissa, kun sieltä ei enään illalla mee lentoja perille. Sunnuntai aamuna lennän Dallasin kautta Fort Smithiin. Eli neljä lentoa ja hotelliyö, huhhuh!

Vielä Suomessa pitäis sanoo muutamalle kaverille heipat. Tulee varmasti kova ikävä, mutta kyllä se vuos menee tosi nopeesti! Kirjotan varmaan seuraavan kerran Chicagosta tai sitten vasta periltä, riippuen miten nettiä on.

Rosa