2014/02/23

Pakkasesta hellepäiviin

Hello,
Kuukausi vierähti tässä niin nopeesti, etten ehtiny tulla kirjottelemaan. Pääosin päivät on kulunut koriksen ja muuton parissa. Nyt ollaan vihdoin kaikki yhen katon alla meiän uudessa hienossa ja suuressa kodissa. Pistän myöhemmin ihan omaa postausta ja kuvia tästä talosta. Kuukauden aikana ehdittiin nauttia jo lumesta, josta syntykin iso lumiukko kahden suomalaisen käsin.. kyllä me osataan, verrattuna naapurin säälittävään yritykseen!! Ja sitten oli sitä 20 asteen hellepäivää, mikä mulle maistuu paremmin, kun toi lumi.
Syy miks oon ollu niin kiireinen on koripallo, jonka mainitsinkin jo viimekuussa. Ollaan nyt play offeissa ja voitettiin eka kierros. Kierroksia on kolme, että päästään state finaaleihin. Tokassa kierroksessa tultiin tokaksi ja joudutaan nyt mennä vaikeamman kautta stateen. Täällä tää systeemi menee erilailla. Jos häviää kahdesti niin tippuu ulos. Ensi viikolla pitäisi voittaa kolme peliä putkeen, että päästään stateen. Saa nähdä miten käy.
Ystävänpäivä on täällä tosi iso juttu (mikä nyt ei olisi isoa jenkeissä..) ja sitä tuli vietettyä. Perjantaina koulussa monet yllätti toisensa ilmapalloilla, suklaarasioilla ja nallekarhuilla. Illalla menin yhen kaverin kanssa leffaan ja syömään. Lauantaina oli sitten ystävänpäivä tanssit/disko, johon pääsin, kun espanjalainen vaihtari toisesta koulusta mua pyysi.
Uuteen taloon muuttaminen, on ollut niin ilonen kun surullinenkin juttu. Kaikille vielä selväksi tehden, että asuin ensiksi perheen grandmomin kanssa, jota kuitenkin kutsun mun host äidiksi. Nyt asutaan siis äidin kanssa hänen pojan perheen kanssa, johon kuuluu vaimo ja kolme lasta. Välillä ahdistaa kun täällä on vauva ja toinen pikkuveli itkemässä täyttä kurkkua, mutta välillä on sitten taas niin hauskaa pelaa lasten kanssa.
Kello on nyt niin paljon, että kirjottelen toisena päivänä lisää.
 Oli sunnuntai ja en oikeen aatellu mitä puin päälle... joten en oo oikeesti noin spuge lol
meillä ei ollu kaulahuivia niin piti turvautua pyyheeseen
 Leffassa
 Ystävänpäivä tanssit

 Tossa näkyy vähän mun prom mekkoa


Rosa

2014/02/02

Busy busy January

Moikka,
Tammikuu on ollu niin kiireinen, ettei oo ollut aikaa tulla kirjoittamaan tänne. Yritän muistella kaikkee mitä on tapahtunu. Meillä on ollu joka viikko 3-4 korispelii ja se on vieny kaiken ajan ja energian. Useasti ne on myös ollu tunnin päässä, niin on tultu istuttua koulubussissa ihan riittävästi. Koris on kulkenu pääosin tosi hyvin meiän joukkueella, ja mullakin menny pelit omalta osalta loistavasti, kuten esimerkkinä viimeisen sekunnin kolkki heitto, jolla voitettiin matsi 1 pisteellä. Lääniturnauksessa tultiin 5, mikä on hyvä saavutus. Oltais voitu päästä finaaleisiin, jos ei oltais hävitty yhtä matsia jatkoajalla. Tällä viikolla oli 3 peliä, ja voittettiin kaikki kolme 30 pisteellä. 

2 viikkoa sitten perjantaina meillä oli basketball homecoming, johon laitettiin taas prinsessamekot päälle ja kaikki pelaajat esiteltiin yleisölle. Uutta mekkoa en tällä kertaa ostanu, vaan vaihettiin mekkoja Kelsien kaa. Tein hiuksetkin ite, mistä tuli mun mielestä tosi hyvä lopputulos. Käytiin naapurin kanssa laittamassa rakenne/geelikynnet mulle ja on pysyny tosi hyvänä pitkään.

Homecomingia seuraavana päivänä vietettiin mun 18v synttäreitä!! Lähdettiin perheen kanssa Tulsaan, joka on isompi kaupunki ja mentiin luistelemaan, shoppailemaan ja incredible pizzaan. Luistelu sujui ihan okei, luistimet oli ihan kamalat. Ne oli kun laskettelumonot, johon oli laitettu terä kiinni. Toiseks se jää oli jotai kummallista, en tiiä olikse ees jäätä vai vahaa, niin jalat lipsu kun yritti potkia. Mun pikkuveli ei ollu luistellu aikasemmin niin yritin opettaa sitä vähäsen.
Incredible pizza oli iso paikka, jossa oli karting autoja, megazonea, minigolfia ja kaiken maailman erilaisia pelejä. Meillä oli tosi hauskaa aikaa siellä, ja syötiin pizza buffetista.
Shoppailemaan mentiin isoon kauppakeskukseen ja niillä oli menossa isot alet, niin löyty kaikenlaista kivaa vaatetta. 
Sunnuntaina oli mun synttäripäivän toinen puolikas ja naapuri tuli kylään syömään suklaamansikka kakkua. Illalla lähettiin Casinolle pelaamaan pelikoneita äitin ja muutaman äitin kaverin kanssa. Oli tosi hauskaa ja voitin 30 dollaria yhdestä koneesta, mikä oli mulle iloinen summa! Kotiin siis plussan puolella.

Viikko sitten viikonloppuna iski helle ja täällä vietettiin 26 asteen sunnuntaina. Pistettiin shortsit jalkaan ja t paita päälle, ja pelattiin koko päivä korista ja baseballia ulkona veljien kanssa. Ihan ihmeellistä, miten lämpötila nousi niin korkeeksi ja sitten seuraavana päivänä maanantaina tippu nollaan. 

Tänä viikonloppuna perjantaina suunnattiin Oklahoma Cityyn, host serkkujen luokse ja vietettiin Raynen 7 v synttäreitä eläintarhassa. Saatiin silittää siiliä, ja syötiin cupcakeja. Sitten kierrettiin eläintarha jäätävän kylmässä tuulessa läpi, mutta oli kyllä sen arvosta. Me nähtiin leijonia, tiikereitä, elefantteja, gorilloita ja isoja vaarallisia käärmeitä. Eläintarhan jälkeen me mentiin armeijan alueelle, mikä oli oikeastaan oma kaupunki aitojen sisällä. Siellä oli tietty kaikkii armeija lentokoneita ja panssarijuttuja ja isoja rakennuksia, missä ne tuhannet ihmiset työskentelee. Mut sen lisäks siel oli taloja, shoppailukeskus, ruokakauppoja, huoltoasemia ja ravintoloita. Host serkun puoliso on pilotti, ja nähtiin sen lentokone, mikä oli tosi iso ja näytti joltain Finnairilta ilman ikkunoita vähäsen. 
Sää oli ennustettu huonoks, joten jouduttiin palaamaan takas kotiin eilen illalla tai oikeastaan yöllä. Hyvä että tultiin, koska tänään aamulla kun heräisin ja katoin ikkunasta ulos, niin sato lunta ja sataa edelleen. Oon aika varma, että huomiselta on koulu peruttu.. Jee!






 Tästä kuvasta näkyy mun kampausta, jonka siis tein ite. Toi letti kiers pään ympäri ja avautu kiharoiks toiselle puolelle.

 Suklaakakku!!


 hirveet monot....

 Piti pukeutuu koulussa kirja hahmoks ja mä oli Mikki Hiiri ja Emilie oli Hermione
Me mentiin kirkon kanssa näyttämään kylttejä tien varrelle yks päivä

 Synttärisankari

 Saatiin eläinkuvioiset aurinkolasit
  Kevinin lentsikka

 Rosa