2013/09/23

State Line rd

Hello,

Toivottavasti tykkäsitte viime viikkosesta videosta. Tanskalainen vaihtari Emilie teki samantapasen videon, niin sen voi käydä katsomassa täältä: My day in Arkoma .  Tiistaina oli hostveljen football peli, joka taidettiin hävitä aika reippaasti. Keskiviikkona jälleen Youth Group, jossa oon nyt saanut lisää uusia kavereita! Torstaina vietettiin momin synttäriä ja ostin momille korvakorut lahjaks, joista tuli sen lempparit :) Perjantaina käytiin ostamassa meille koristeline pihalle, niin voidaan pikkuveljen kanssa harjotella tulevaa kautta varten. Lauantaina oltiin Rosan ja coachin kanssa Oklahoma Cityssä pelaamassa turnauksessa sellasessa kootussa joukkueessa. Pelaajat oli mukavia ja samantasosia kun me, mutta valmentaja oli ihan omaa luokkaansa, niin tultiin sitten jo lauantaina illalla pois, kun tarkotuksena oli pelata sunnuntainakin. Sunnuntaina meillä oli kirkossa illallinen ja kaikki toi jotain syötävää sinne ja kyllä maistu! Mä vein suomalaista suklaata, joka maistu kaikille!! 

Täällä alkaa elämä asettumaan paikoilleen ja pakko sanoa, ettei vielä ainakaan oo yhtään ikävä Suomeen! Tykkään mun perheestä niin paljon ja kavereista täällä. Ja toisaalta onhan mulla täällä pala suomea mukana. Oklahomassa puhutaan paljon slangia, niin on välillä vaikeeta ymmärtää, mitä ihmiset sanoo. Ollaan rakentamassa uutta taloa, mihin muutetaan joulun aikoihin, niin ollaan käyty paljon kaupoissa kattomassa kaikkea pintaa lattiasta kattoon. Must on hassua, kun välillä päätetään viidessä minutissa, mikä parketti tulee olemaan meiän uudessa talossa, kun suomessa oon tottunu siihen, että meiän perheessä mietitään uutta parkettia viikko tolkulla. Hahah.. Sää alkaa vähitellen viilenemään, tänään oli ainoastaan 29 astetta. Hassuu on se, ettei enään kuumuus tunnu niin pahasti, kun aina ennen oon sulanu 30 asteeseen. 

Koitin miettiä muutamia asioita täällä mistä tykkään ja en tykkää:
+ruoka, etenkin Arby's on lemppari fast food
+koulu, helppoa ja hauskaa
+perhe ja kaverit!
+koris, vaikka onkin erilaista täällä kun suomessa
-liikaa telkkarikanavia
-paljon draamaa
-kaupasta ei saa hyvää leipää
-meillä ei oo uima-allasta (huom liina, en siis ole mitenkään erityisen ruskea, koska ulos kuolee, jos yrittää ottaa aurinkoa ilman allasta)

Rosalla on ;)
Pikkuveli päätti ottaa rennosti maalikaupassa
Ajettiin coachin autolla Oklahoma Cityyn
 Momin synttärikakku

Rosa


3 kommenttia:

  1. näinkö mä väärin vai oliko arttu tossa videolla ruokalassa?:D

    VastaaPoista
  2. Haha ei tainnu olla ihan arttu :D

    VastaaPoista
  3. Haha ei tainnu olla ihan arttu :D

    VastaaPoista