2013/08/22

Girls in Arkoma

Moikka kaikki!

Päätin perustaa blogin mun jenkki-vaihtarivuoden ajaks. Sain tiistaina soiton, että tuun viettää mun vuoden Oklahoman osavaltiossa. Se tunne oli jotain ihanuuden ja riemukkuuden väliltä, kun aloin soiton jälkeen juoksemaan ympäri taloa ja kiljumaan... Aika myöhässä tuli tieto, kun on perhettä saanu oottaa jo melkeen vuoden! Mutta lähtö tuli sitäkin nopeemmin eli ens lauantaina!


Mun asuinkaupunki on Arkoma, jonka nimi tulee Oklahoman ja Arkansasin osavaltioiden nimistä, koska se sijaitsee ihan niiden rajassa. Siellä asuu n. 2000 asukasta ja mun koulussa on 90 oppilasta. Vieressä on kuitenkin isompi kaupunki, niin shoppailu ei koidu ongelmaks ;) Mun host perheeseen kuuluu vaan mom, mutta sillä on sukulaisia, jotka sitten usein tulee vierailemaan meillä. Puhuttiin jo momin kanssa ja hän kertoi, että rakastaa kattoo urheilupelejä ja on ihan innoissaan jo mun tulevista korismatseista. Tykätään myös molemmat kokata ja toivotaan, että kokkaus siellä jenkeissä pysyy terveellisenä. Äiti muistuttaa, että pitää vaihtovuoden jälkeen vielä mahtua samaan vanhojenmekkoon XD Melkein mun naapurissa asuu mun hyvä kaveri Rosa ja kävi aika sattuma, että päädyttiin molemmat Arkomaan!

En ois uskonu, että saan pakattua mun kaikki vaatteet mukaan, mutta kyllä se ihan helposti onnistu! Onneks ei talvivaatteita tarvinnu ottaa mukaan, kun kuulemma ei oikeen lunta sada siellä, tai enintään tosi vähän. Tuliaisena mun host momille on marimekkoa ja tietty fazerin suklaata. Onneks noi kaikki ei oo ihan sille, että osa menee varmaan sukulaisille. Itelleni ja Rosalle purkkaa.

Mun lento lähtee launataina kaheksalta aamulla ja kentällä pitää olla jo vähän ennen kuutta. Lennetään muiden vaihtarien kanssa Lontoon kautta Chicagoon. Chicagossa mä joudun nukkumaan yön hotellissa, kun sieltä ei enään illalla mee lentoja perille. Sunnuntai aamuna lennän Dallasin kautta Fort Smithiin. Eli neljä lentoa ja hotelliyö, huhhuh!

Vielä Suomessa pitäis sanoo muutamalle kaverille heipat. Tulee varmasti kova ikävä, mutta kyllä se vuos menee tosi nopeesti! Kirjotan varmaan seuraavan kerran Chicagosta tai sitten vasta periltä, riippuen miten nettiä on.

Rosa


1 kommentti: